Antikorozinės dangos yra vienas iš efektyviausių būdų apsaugoti automobilį nuo rūdžių, tačiau net ir turint šią apsaugą, kai kurie vairuotojų įpročiai gali smarkiai padidinti korozijos riziką. Netinkama priežiūra ir neatsargūs kasdieniai veiksmai dažnai tampa pagrindinėmis priežastimis, kodėl automobilio kėbulas pradeda rūdyti greičiau nei tikėtasi.
Šiame straipsnyje aptarsime dažniausias klaidas, kurios sukelia koroziją, ir pateiksime patarimus, kaip jų išvengti.
Automobilio plovimas tik šiltuoju metų laiku
Viena iš dažniausių klaidų – manyti, kad automobilį reikia plauti tik tada, kai jis vizualiai atrodo purvinas. Žiemos metu druskos, purvas ir kelių chemikalai kaupiasi ant automobilio dugno ir slenksčių, o jų nepašalinus laiku, prasideda oksidacijos procesas.
Moksliniai tyrimai rodo, kad automobilio kėbulo rūdijimo procesas gali paspartėti net tris kartus, jei druskos lieka ant metalo ilgiau nei savaitę. Tai ypač aktualu po atodrėkių, kai drėgmė kartu su chemikalais suformuoja agresyvią terpę, naikinančią automobilio apsauginius sluoksnius.
Norint sumažinti riziką, reikėtų reguliariai plauti automobilį net ir žiemos metu. Ypatingą dėmesį skirkite sunkiai pasiekiamoms vietoms – dugnui, ratų arkų vidinei daliai ir slenksčiams.
Paliekamos druskų nuosėdos po žiemos
Kiekvieną pavasarį, nutirpus sniegui, dauguma vairuotojų džiaugiasi švaresniais keliais ir nebesirūpina tuo, kas liko ant automobilio dugno. Tačiau būtent pavasarį prasideda intensyviausias korozijos procesas.
Druskų likučiai, kurie per žiemą įsigėrė į automobilio paviršių, su šiltesniu oru tampa dar agresyvesni, ypač esant didesnei oro drėgmei. Vandens ir deguonies sąveika su metalu skatina oksidacijos reakciją, dėl kurios rūdys plinta greičiau.
Kritinis momentas – pavasario pradžia, kai automobilį būtina ne tik išoriškai nuplauti, bet ir atlikti giluminį dugno bei ratų arkų valymą. Geriausia tai daryti profesionalioje plovykloje, kur naudojama aukšto slėgio įranga, galinti pašalinti net sunkiai pasiekiamas druskos nuosėdas.
Netinkamas automobilio saugojimas
Garažas dažnai laikomas geriausia vieta saugoti automobilį, tačiau ne visi atsižvelgia į svarbius niuansus. Jei garažas prastai vėdinamas ir jame kaupiasi drėgmė, automobilis gali pradėti rūdyti greičiau nei stovėdamas lauke.
Drėgmė, susikaupusi ant metalinių paviršių, neturi kur išgaruoti, todėl sukuria idealią aplinką rūdims formuotis. Jei žiemos metu įvažiuojama į garažą su sniegu ir ledu ant ratų ar slenksčių, šie tirpsta ir tampa papildomu drėgmės šaltiniu.
Norint išvengti šios problemos, svarbu užtikrinti gerą garažo ventiliaciją. Taip pat patartina naudoti drėgmės surinkėjus arba specialius kilimėlius, sugeriančius perteklinį vandenį.
Ignoruojami smulkūs dažų pažeidimai
Nedidelis įbrėžimas ant automobilio dažų gali atrodyti nereikšmingas, tačiau jis gali tapti pirma rimtos korozijos židiniu. Net menkiausias dažų pažeidimas leidžia drėgmei ir deguoniui pasiekti metalą, taip sukeldamas oksidacijos procesą.
Ypač pavojingi yra akmenukų sukelti dažų pažeidimai, kurie dažniausiai atsiranda važiuojant didesniu greičiu arba žvyrkeliais. Tokie pažeidimai dažnai būna nematomi, nes jie atsiranda žemai – ant automobilio priekio, slenksčių ar ratų arkų.
Reguliarus automobilio apžiūrėjimas padės laiku pastebėti ir pašalinti šias problemas. Jei pastebėjote dažų įtrūkimus ar įbrėžimus, rekomenduojama juos uždažyti specialiais korekciniais dažais arba atlikti profesionalų padengimą apsaugine danga.
Nesirūpinama papildoma apsauga nuo korozijos
Nors gamintojai automobilius padengia apsauginiu sluoksniu, ši danga nėra amžina. Po kelerių metų eksploatacijos, ypač sudėtingomis klimato sąlygomis, apsauginiai sluoksniai nusidėvi, o jų vietoje gali pradėti formuotis korozija.
Vienas geriausių būdų ilgalaikei apsaugai – kokybiškos antikorozinės dangos, kurios neleidžia drėgmei ir deguoniui pasiekti metalinių paviršių. Ši danga veikia kaip barjeras tarp metalo ir agresyvių išorės veiksnių, tokių kaip druska, purvas ar temperatūrų svyravimai.
Pasirinkus profesionalų antikorozinį padengimą, automobilis išlieka apsaugotas ne vienerius metus, todėl ši investicija gali padėti išvengti brangių remonto darbų ateityje.
Apibendrinimas
Rūdys yra viena dažniausių priežasčių, dėl kurių automobiliai praranda savo estetinę ir techninę vertę. Dėl paprastų, bet dažnai nepastebimų klaidų, korozijos procesas gali paspartėti ir sukelti dideles remonto išlaidas.
Norint išvengti šių problemų, svarbu reguliariai plauti automobilį, ypač žiemos metu, pašalinti druskų likučius, tinkamai jį laikyti, taisyti net ir smulkius dažų pažeidimus bei pasirūpinti papildoma apsauga. Tik atsakinga priežiūra gali padėti išlaikyti automobilį geros būklės ilgus metus.